Başvurular Nasıl Yapılır?

Erasmus Öğrenci Değişimi programı kapsamında yurtdışı eğitim döneminizi Doğuş Üniversitesi’nde geçirmek istiyorsanız, üniversiteniz Uluslararası İlişkiler Ofisi ile irtibata geçip kurumlarımız arasında Erasmus anlaşması olup olmadığını, var ise sizin Doğuş Üniversitesi’nde değişim öğrencisi adayı olarak  tarafımıza bildirilmesini istemelisiniz.

Erasmus Değişim Anlaşmaları listesi için tıklayınız.

Kurumlar arasında bir değişim anlaşması bulunmuyorsa, Üniversitemizde dönem ücreti ödeyerek misafir öğrenci statüsünde eğitim görebilirsiniz.

Başvuru Tarihleri

2018 – 2019 Eğitim – Öğretim yılı son başvuru tarihleri;

Güz Dönemi: Temmuz 2018

Bahar Dönemi: Aralık 2018

Akademik Takvim

2018-2019 Yılı Doğuş Üniversitesi Akademik Takvim için lütfen tıklayınız.

Hareketlilik Öncesi Dönem

Hareketlilik öncesi, öğrenci istenen başvuru evraklarını eksiksiz olarak tamamlamalı ve Uluslararası İlişkiker Ofisine iletmelidir. Evraklarını eksiksiz olarak teslim eden öğrencilere Uluslararası İlişkiler Ofisi Tarafından kabul mektubu hazırlanmaktadır. Öğrencinin Oryantasyon tarihinden en geç 1 gün öncesinde İstanbul’da olması gerekmektedir.

Üniversitemize Erasmus programı kapsamında gelecek olan öğrencilerin aşağıda ki evrakları son başvuru tarihlerinden önce ofisimize yollamaları gerekmektedir;

– Başvuru Formu

– Öğrenim Protokolü

– Pasaport Fotokopisi ( Pasaport fotokopilerinin yanı sıra; Türk Vatandaşlığı olan öğrencilerin Kimlik kartı, Mavi kartı olan öğrencilerin de Mavi Kartlarını yollamaları gerekmektedir.)

Başvuru formu ve diğer belgelere aşağıdaki formlar kısmından ulaşabilirsiniz.

Hareketlilik Sırasında

Doğuş Üniversitesi’ne geldikten sonra Erasmus+ Öğrencileri ders seçimi ve akademik işlemleri yapabilecektir.

Her dönem öncesi düzenlenen Oryantasyon Programı ile Gelen Erasmus ve diğer değişim öğrencilerine kayıt ve kampüs hayatıyla ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.

Ders Kayıtları

Ders kayıtları, akademik dönemin başında gerçekleştirilir ve ders ekleme – bırakma işlemleri belirlenen tarih aralığında yapılır. Daha önce yapmış olduğunuz ders programınızda herhangi bir değişiklik yapmak isterseniz, kurumunuzun onayını aldıktan sonra öğrenim protokolünün ikinci sayfasına ilgili değişiklikleri yapabilirsiniz.

Bütün uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldikten sonra en geç bir ay içinde İkamet İzni Belgesi’ne başvurmaları gereklidir. Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilere bu süreçte danışmanlık verecektir. İkamet izni başvurusunun ilk adımı online randevu almaktır. Online randevu, öğrenci tarafından https://e-ikamet.goc.gov.tr/  adresine yapılmalıdır.

Hareketlilik Sonrası Dönem

Hareketliliğin tamamlanması için İlişik Kesme Formu’nun Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilmesi gereklidir;

Aşağıda belirtilmiş olan evraklar Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından üniversitenize  iletilecektir.

Transkript: Orijinal transkript  Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından, üniversitenizin Uluslararası İlişkiler Ofisine posta yoluyla gönderilecektir. Birden fazla orjinal transkripte ihtiyaç duymanız halinde internationaloffice@dogus.edu.tr adresine mail atmanız yeterlidir.

Katılım Sertifikası: Hareketlilik başlangıç ve bitiş tarihlerini kapsayan Katılım Sertifikası Uluslararası İlişkiler Ofisinden öğrenci tarafından talep edilmesi halinde hazırlanıp öğrenciye teslim edilecektir.

Öğrencilerin eğitim dönemleri sona erdikten en geç 1 ay sonra Not Döküm Belgeleri kurumlarına iletilecektir.

FORMLAR

– Başvuru Formu

– Öğrenim Anlaşması

– Ders içerikleri için lütfen tıklayınız.

– Not Sistemi (ECTS) için lütfen tıklayınız.

– İlişik Kesme Formu

Daha fazla bilgi edinmek için Doğuş Üniversitesi Erasmus El kitabı ‘nı inceleyebilirsiniz.

Erasmus Programı Giden Öğrenciler için Genel Sağlık Sigortası

Erasmus+ Programı’na katılan tüm öğrencilerin gidecekleri ülkedeki sağlık kurumlarında alacakları tedavileri karşılayacak sağlık sigortasına sahip olmaları gerekmektedir. İstenen sağlık sigortası seyahat sağlık sigortası değildir!

– SGK anlaşmalı ülkeler ve sağlık sigortası: Türkiye’nin bazı ülkelerle Sosyal Güvenlik Anlaşması bulunmaktadır. SGK anlaşmalarının içerikleri her ülke için farklı olabilmektedir. Sağlık sigortasını da kapsayan anlaşmalı ülkelerde, öğrenciler eğitim için bulundukları sürede de SGK haklarında bir kesinti olmaksızın gittikleri ülkede sağlık sigortasından yararlanabilmektedirler. Öğrencinin bu hakkından yararlanabilmesi için SGK’dan her ülke için farklı bir kodu olan bir belge alması gerekmektedir. Erasmus Programı hakkında detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Erasmus Programı Gelen Öğrenciler için Sağlık Sigortası

Gelen öğrenciler Türkiye’de kalacakları süre zarfında geçerli olacak bir sağlık sigortası edinmelidir. Uluslararası geçerliliği olan bir kurumdan yaptırdığı sigortanın Türkiye’de geçerli olabilmesi için ilgili sigorta şirketinin varsa Türkiye’deki teşkilatına onaylatılmış olması (ayrıca çevirisi istenmiyor) gerekiyor. Eğer bu şirketin Türkiye’de teşkilatı yoksa ya da var olan teşkilat sigortayı onaylamazsa, öğrencinin ilk kayıt tarihinden itibaren üç ay içerisinde Genel Sağlık Sigortası (GSS) için SGK sistemine dahil olması yada yeni bir özel sağlık sigortası yaptırması gerekmektedir. Türkiye ile bazı ülkeler arasında bulunan anlaşmalar sayesinde sağlık sigortası bulunan öğrenciler bu sigortalarını Türkiye’de kullanabilirler.